Pages

Wednesday, 5 June 2013

A good sport

Olen muuten viime aikoina innostunut lukemaan trenaamisesta ja ravinnosta.
Alla vinkkinä kaksi blogia, jos sinuakin sattuisi kyseiset aihealueet kiinnostamaan.

PT Timo Haikaraisen blogi

Ravitsemusasiantuntija Patrik Borgin blogi


Ja vaikka et ole näistä kiinnostunut aiemmin niin suattaapi olla, että mieli muuttuu.

Appråpå liikunta, olen nyt pohtinut, että osallistuisin syyskuussa Espoon Rantamaratoniin.
Olenkin tätä tarkoitusta varten lisännyt vähän lenkkeilyä siten, että
käyn kolme kertaa viikossa punttiksella ja kolme kertaa viikossa pidemmällä lenkillä. Tavoitteena on juosta nyt kesäkuussa vähintään 30 km viikossa.

Punttiksella teen kaksijakoista (60 min per) yläkroppapainotteista lihaskuntotreeniä, jonka PT:ni suunnitteli (eli joka toinen kerta yhtä ohjelmaa ja joka toinen kerta toista).

PT:ni huomautti, että maratoniin harjoitteleminen ei välttämättä sovellu samaan aikaan lihasmassan kasvattamisen kanssa. Mutta ajattelin, että tekisin tuota punttitreeniä nyt vielä kesäkuun ajan ja siirtyisin enemmän ja enemmän lenkkeilypainoitteisuuteen heinä-/elokuun ajaksi. Sitä paitsi päättelin, että juokseehan kaikenkroppaiset ihmiset maratoneja kunnialla läpi. Ei sata grammaa lihasmassaa varmaan siinä paljoa hetkauta.
Seuraan nyt kuitenkin miten polveni kestävät harjoittelua. Jos ne menee ihan rikki niin jätän kyllä maratonin väliin.


No comments:

Post a Comment


Back to Top