Pages

Tuesday, 22 October 2013

Hiit it






Kävin aamulla HIIT-painotteisella lenkillä.
Ideana siis se, että vedetään kovempia spurtteja. Oikeaoppisesti harjoitus pitänee tehdä niin, että vuorotellaan esim minuutti löysemmällä tahdilla ja minuutti 80 % max. tehoilla, ja lenkin pituus pidetään kaiken kaikkiaan 12-20 minuutissa. Oma sykkeeni oli parhaimmillaan 184.

Itse juoksin n. 35 minuuttia, mutta vedin spurtteja enemmän harvakseltaan. 

HIIT sopii hyvin aamutreeniksi kiireiselle. Hyviä puolia tämän tyyppisessä treenissä on mm se, että korkealla teholla tekeminen lisää jälkipolttoa, jolloin kokonaiskulutus nousee kuta kuinkin samalle tasolle kuin vähän pidempi tasatempoinen lenkki (lue lisää esim täällä).

Silloin tällöin on muutenkin hyvä tehdä vähän muuta kuin mihin kroppa on tottunut. Tein tämän jälkeen kotona vielä lyhyen vatsalihastreenin. Ihan hyvä aloitus päivälle vaikkei se herätyskellon soidessa heti siltä tuntunutkaan.


7 am mugshot -
tässä vaiheessa HIIT oli yhtä kuin hiiteen.

No comments:

Post a Comment


Back to Top