Pages

Thursday, 4 February 2016

Treenipäiväkirjat

Treenimoodi on pysynyt viime aikoina tavoitellussa 6 kertaa/vko. Pidin tässä tosiaan kuukauden lenkkeilytauon, mikä mielestäni kyllä laski aerobista kuntoa, sillä viikonloppuna vihdoin lenkkeillessä meno tuntui raskaammalta kuin normaalisti. Siitä huolimatta, että olen käynyt salilla lenkkeilyn sijaan ja tehnyt jonkin verran muuta sykeliikuntaa siellä.  Kun en halua juosta, olen ottanut tavakseni kävellä  vartin verran juoksumatolla 10 kallistuksella (ts ylämäkeä) ja reippaalla (6 km/h) tahdilla. Myös soutulaite ja crosstrainer menee. Soutulaite on tosin niin yksitoikkoinen vekoitin, että siellä viihdyn max 5 minuttia minkä jälkeen tylsistymisen raja paukkuu.

Anyway, kohta pitää ruveta harjoittelemaan kesäkuun Stockholm maratoniin. Viimeistään siinä vaiheessa kun lumet sulaa rupean köpöttelemään nopeampia vähintään 11 km/h lenkkejä. Tavoitteeni maratonajaksi oli siis se 3h 45 min, mikä olisi 6 min vähemmän kuin lokakuussa Hangossa. Täydellisessä maailmassa myös painoa pitäisi saada pois vajaa neljä kiloa. Ihan vain siksi että meno helpottuisi. Tosin lihaskuntoharjoittelun jäädessä vähän vähemmälle varmaan senkin takia tippuu vähän painoa. Kun nyt talven olen treenannut 4-5 viikossa salilla, käännän vähitellen treenit 3-4 lenkkiin ja pari saliin viikossa. Kehon huolto olisi muuten kova sana. Miksi hitossa se on niin vaikeaa?! Viime aikoina lonkkia on särkenyt koko ajan. En tiedä johtuuko ylirasituksesta/kehonhuollon mitättömyydestä vaiko vanhuudesta. Mikään niistä vaihtoehdoista ei puhuttele.

Mutta nyt hipsin Aleksanterinkadun Elixiaan.
Illalla on tiedossa Some Awards Vanhalla. Itselleni jotain ihan uutta.


2 comments:

  1. Whohahaa, viikon paras vitsi! Att höftsmärtan skulle bero på ÅLDERDOM! Du e bara för rolig 😂! Men lycka till med maratonträningen och hoppas du når din målsättning gällande maratontiden! 👍🏼👍🏼

    ReplyDelete


Back to Top