Pages

Saturday, 23 April 2016

Lihaskestävyys versus lihasvoima

Kävin bodypumpissa ensimmäistä kertaa moneen vuoteen. Olin käynyt Motivuksen bodypumpissa aikoinaan aina silloin tällöin mutta en oikein mieltynyt konseptiin. Päätin nyt monen vuoden saliharjoittelun jälkeen testata Elixialla ns Power tuntia joka siis osoittautui samaksi ideaksi kuin pump. Ajattelin, että koska pystyn tekemään aika raskailla painoilla salitreeniä niin Power menisi heittämällä läpi. Mutta taas kävi näin: pitkät biisien mittaiset sarjat samaa lihasryhmää kiusaten ei kyllä osoittautunut yhtään hauskaksi. Olin todella yllättänyt etten pystynyt vetämään kunnialla loppuun edes puolta pienemmillä painoilla kuin käytän salilla.

Siinä taas osoittautui se miten erilaista lihaskuntoa on olemassa. Selkeästi salilla treenatut esim. 15x4  penkkipunnerrukset 30 kilon painoilla ei pahemmin auta kun pitää vetää 10 kilon painolla 3 minuuttia penkkipunnerrusta. Siis HÄH?

Olin tosin todella matalalla energiatasolla liikenteessä, eli ihan vähän syytän sitäkin, mutta ketutti silti vimmatusti kuin kaikki luikutkin mimmit veti vierellä isommilla painoilla. Taas kerran huomasin miten hyvä on oikeasti kokeilla vaihtelevia treenejä. Pitää vissiin yrittää käydä noissa ohjatuissa jutuissa aina silloin tällöin. Tosin se ohjaajan kovaääninen karjuminen on aivan kamalaa. En tajua miksi mikin pitää olla niin kovalla, meinasin tulla kuuloksi. Hermostun jotenkin kovasta äänestä joten teki mieli sanoa sille tatille että pitää turpansa kiinni. Hmm, ei varmaan tarvitsisi käydä hänen tunneillaan enää.




No comments:

Post a Comment


Back to Top