Pages

Monday, 25 April 2016

Tukholman maraton häämöttää

Kahden viikon dieetti on virallisesti ohi, mutta ottaen huomioon, etten pystynyt vetämään 100% kunnolla niin yritän tsemppailla vielä. Tosin aika paljon rennommin. En oikeasti pystynyt vetämään 1200-1500 kalorin dieetillä siten että treenaan tunnin joka päivä. Kaikki kunnia, hatunnosto ja kumarrus niille jotka pystyy - mutta minä en. Loppujen lopuksi paino tippui aloituksesta 2,5 kg. Mutta uskoisin että reaalipudotus oli lähemmäs 2,0 kg koska aloittaessa tosiaan oli "hieman" brunssi/pizza pöhötystä päällä.

Mutta, että olen silti ihan tyytyväinen. Ainakin kärsin omantunnontuskissa sen tokan viikon (ensimmäinen meni enemmän dieetin mukaan), eli jonkinlaista kärsimystä tuli tehtyä.

Treenasin kahdessa viikossa 13 päivänä, mutta tunnetusti se treeni ei olekaan minulle ikinä ongelma, rakastan sitä. Se on se käden liike suuhun joka haastaa. Mutta vähät väliä, olen itse ihan tyytyväinen ja sain hyvän potkun terveellisempään ruokavalioon. Sitä pyrin noudattamaan nyt pidempäänkin. Kick-off mielessä nuo tiukemmat dieetit ovatkin hyviä: nopealla pudotuksella saa motivaation jatkaa terveellisemmällä elämäntavalla plus että pääsee irti sokeri- ja rasvahimoistaan.

Eilen kävin juoksemassa vähän pidemmän lenkin (20 kilometriä) ekan kerran yli kuukauteen. Vastoinkäymisistä huolimatta en ole täysin luopunut Tukholman maratonin (4.6) suunnitelmistani vielä. Vaikka lonkka oli hiton kipeä lenkin jälkeen ja reidet puuduksissa ja jäykät juoksun aikana niin uskon että jos nyt vielä tsemppaan niin kyllä minä sen maratoninkin kunnialla loppuun vedän. Aikaennätystä en kyllä tee.

Seuraavat stepit onkin:
yksi 20 km lenkki ensi viikonloppuna, HCR 14.5 minkä jälkeen vedän vielä yhden 30 kilsan lenkin ja rupean sen jälkeen himmailemaan ja lepuuttamaan koipia maratonia varten. Näiden lisäksi pitää tehdä vielä paljon lihashuoltoa ja jonkin verran nopeutta harjoittavia lyhyempiä lenkkejä/veto-treenejä. Mutta aion olla itselleni "armollinen" ja vetää sen minkä pystyn. En viitsi hajottaa paikkoja turhaan. Siksi minulla ei siis vielä ole lentojakaan Tukholmaan. JOS vaikka käy niin että paikat hajoaa liikaa jo näihin treenilenkkeihin. Mutta tärkeintä onkin että yrittää.

Kuten aivan ihana alla oleva video kertoo;

You can be anything.






No comments:

Post a Comment


Back to Top