Pages

Saturday, 29 October 2016

Living on the edge

Ette muuten arvaa mitä tein! Jotain mitä en uskonut tekeväni koskaan.

Vaihdoin iPhonesta Samsungiin. Tadaaa!

Minulle oli jo tilattu iPhone 7, kun rupesin miettimään, että jumaliste se iPhone alkaa olla nähty. Varsinkin uuden käyttöjärjestelmän myötä mielestäni iPhonen käyttökokemus vain heikkeni.  Ja akku? Aivan skeidaa. Minulla ei kutosmallissa pysynyt akku enää edes yön yli, eli se piti ladata periaatteessa kolme kertaa vuorokaudessa. Ei jessus. Kauas on menty Nokia 5110 ajoista jolloin hakattiin autuaana samalla latauksella viisi päivää matopeliä (muuta sillä nyt ei tehtykään). Samalla kevyesti tekki-intohimoinen poikaystävä oli hehkuttanut paljon Samsungiaan ja kannusti minua vaihtamaan. (samikset!) Kaiken kukkuraksi kadehdin Kreikan lomallamme miten hyvälaatuisia kuvia poikaystävän Samsung Galaxy S6:llä sai verrattuna meikäläisen iPhoneen. Hyvä kamera on itselleni melkein tärkein ominaisuus. Niin, ja siis ainakin Edge-mallit on oikeasti tosi hyvän näköisiä. iPhone 7 taas on aivan sukunäköinen 6:en kanssa ja tuntui jotenkin super tylsältä saada ihan identtinen luuri kuin se mikä minulla jo oli. Toisaalta, asianajotoimistossa työskennellessä minulla oli jonkin aikaa Samsung, ja silloin hajosin aivan täysin. Piti vaihtaa alaa, että pääsi takaisin Applen suloiseen hyväilyyn, haha.

Nojoo siinä se uusi iPhone 7 paketti sitten patsasteli työpöydällä tiistaina, kun saavuin toimistolle, ja mitä mietin? Ei kyllä kiinnosta pätkääkään. Samaan aikaan kollega, joka oli kuuden viikon ajan häiriköinyt tekkivastaavaamme (shoutout - Ansulle) joka päivä siitä, että milloin se tulee, milloin se tulee, innosta pinkeenä hiplaa omaansa (Sanna tää on omistettu sulle ;)). Eeeeniweis. Siinä kivuliaan pohdinnan jälkeen (=päivän mietittyäni) päätin, että annan iPhoneni toiselle, joka odotti tilausta, ja ostin itse Samsung Galaxy S7 Edgen. Ja voih, tykkään! Vaikka olin vähän pelännyt sitä, että hermostun uuteen käyttöjärjestelmään ennenkuin totun, niin ei, olen todella tyytyväinen. Ensinnäkin, on ihana saada vaihtelua vuosien jälkeen. Toisekseen, tuo vain toimii jotenkin tosi fiksusti ja ennakoivasti. Ja akkukin kesti kokonaisen päivän! Sitä ei ole tapahtunut varmaan kahteen vuoteen.
Olen ihastunut.

kuvanlaadusta saa syyttää iPhonea, ei käyttäjää

Ja, uskokaa tai älkää, tämä sisältö on aivan itseohjautuvan pohdinnan tulosta eikä sisällä mitään kaupallista yhteistyötä (I wish! Samsung saa tietysti mielellään tämän luettuaan heittää minulle kiitosta). Missioni on vain herätellä jengiä sieltä Apple-koomasta.


No comments:

Post a Comment


Back to Top